Linie lotnicze w Europie ponoszą straty.

by admin on July 5, 2012

Linie lotnicze w EuropieDbając o komfort swoich pasażerów europejskie linie lotnicze inwestują w nową flotę, jednak by nowe samoloty mogły się zapełnić konieczne są promocje cenowe biletów lotniczych. Jest to dobra wiadomość dla klientów przewoźników, jednak dla nich samych źle wpływa na wyniki finansowe. Według Tony’ego Tyler’a dyrektora generalnego agencji IATA zrzeszającej europejskie linie, bieżący rok przynosi jak dotąd straty na poziomie 1,1 miliarda dolarów.

Bieżące szacunku są dużo mniej optymistyczne niż prognozy z początku marca, kiedy to prognozowano straty na poziomie 600 mln dolarów. Niestety w przypadku linii europejskich, środowisko biznesowe gwałtownie się pogarsza co skutkuje znacznymi stratami. Bez zmian natomiast pozostaje prognoza dla światowych linii lotniczych. Agencja IATA prognozuje, iż w ten rok zakończą one ż zyskiem w wysokości około 3 miliardów dolarów.

W zależności od regionu sytuacja wygląda różnie. Przykładem są amerykańskie linie, które w 2012 roku notują poprawę wskaźników zarówno finansowych jak i operacyjnych. Inaczej sytuacja wygląda w reszcie świata, która ma ograniczoną rentowność. W przypadku linii europejskich największym problemem jest trwający kryzys zadłużenia, w wyniku strat się pogłębiają.

Jednym z głównych problemów z jakimi borykają się przewoźnicy lotniczy, ale także inni są bardzo wysokie ceny ropy. Mimo nowych technologii, które nastawione są na oszczędzanie paliwa i energii, koszt ropy naftowej nadal stanowi jedną-trzecią wszystkich kosztów działalności linii lotniczych. Agencja IATA przewiduje, że jeszcze w tym roku możliwe są bankructwa europejskich linii lotniczych, które niestety dołączą do 7 uziemionych przewoźników, w tym hiszpański Spanair i węgierski Malev.

Co ciekawe rośnie wskaźnik ruchu pasażerskiego, każdego roku co raz więcej osób korzysta z transportu lotniczego. Ruch jest większy niż prognozowany, średni ogólnoświatowy poziom zapełnienia samolotów oscyluje wokół 79 procent. Dobrze wygląda również sytuacja lotniczego transportu towarowego. Co ciekawe Agencja IATA potępia wprowadzenie Europejskiego Programu Handlu Emisjami (ETS), podobnie jest w przypadku wieli zarządów europejskich linii lotniczych, które krytycznie oceniają politykę Unii Europejskiej w sprawie pozwoleń na emisję CO2.

Comments are closed.

X