Nowa strategia linii SAS

by admin on February 1, 2012

SASSkandynawskie linie lotnicze SAS mają nową strategię 4EXCELLENCE, nazwa nie jest tylko chwytliwa, liczba 4 obrazuje cztery obszary działalności na których skupi się przewoźnik. Z nowej oferty skorzystają klienci biznesowi oraz turyści, wraz z nową strategią zmiany nastąpią także w zarządzie grupy SAS.

W 2008 przewoźnik pomyślnie wdrożył strategię Core SAS, zakończyła się ona sukcesem, gdyż koszty jednostkowe spadły o prawie o jedną czwartą, a poziom satysfakcji klientów z oferowanych im usług był najwyższy od dziesięcioleci. Strategia ta przyczyniła się również do świetnego wyniku przewoźnika jeśli chodzi punktualność, nieprzerwalnie od 2,5 lat SAS są najbardziej punktualną linią w Europie.

Dobrą passę trzeba więc wykorzystać, powodzenie strategii Core SAS umożliwiło wprowadzenie nowej strategii 4Excellence. Zakłada ona, że do 2015 r. SAS osiągnie najwyższe standardy w czterech obszarach działalności: Doskonałość w Biznesie; Doskonałość w Sprzedaży; Doskonałość w Działaniach Operacyjnych oraz Doskonałość w działaniach personalnych i rozwoju kapitału ludzkiego.

Skandynawska linia przez wiele lat skupiała się przede wszystkim na klientach biznesowych, teraz pragnie rozszerzyć swoją ofertę specjalnie dla klientów podróżujących w prywatnie i turystycznie. W tym celu powstaną nowe, lepsze usługi Economy Extra na trasach pomiędzy skandynawskimi krajami oraz atrakcyjne pakiety w programie lojalnościowym EuroBonus.

Ambitne plany linii lotniczych SAS zakładają ciągłe obniżanie kosztów średnio o 3-5 % aż do 2015 r., a także wzrost zadowolenia klientów i jakości oferowanych usług we wszystkich 4 obszarach działalności. W realizacji celów ma pomóc doświadczony i dobrze wykształcony personel, pracownicy mający bezpośredni kontakt z klientami będą dodatkowo szkoleni. Powstanie Performance Management, który odpowiedzialny będzie za monitoring postępów.

Nowa strategia wymaga zmian na najwyższym szczeblu, dlatego do zarządu przewoźnika dołączy nowy dyrektor handlowy oraz nowy dyrektor sprzedaży i marketingu. Obecnie w skład zarządu wchodzi prezes, dwóch wiceprezesów, dyrektor operacyjny oraz prawnik. Obecny wiceprezes SAS John Dueholm odpowiedzialny za strategię CoreSAS nadal pozostanie w firmie jako rzecznik prasowy Grupy SAS oraz doradca nowego prezesa.

Comments are closed.

X